donderdag 31 maart 2016

Haakpatroon Yoda slofjes

Pantoffels-Joda.png

Sinds afgelopen zomer zijn wij in blijde afwachting van een nieuw neefje in de familie, dat nu elk moment voet op aarde kan zetten. Spannend! Ik ben zelf al een tijdje uit de baby's, maar kan haast niet wachten tot ik het kleine spruitje in mijn armen kan houden.

Al groeiende in mamma’s buik hebben wij het natuurlijk regelmatig over het kleine mannetje. Hoe zal hij eruit zien, op wie lijkt hij, wanneer zal hij geboren worden? Zijn naam is nog geheim, dus over wie heb je het dan? Aangezien zijn pappa fan is van Starwars besloten we in de familie om hem Yoda te noemen, tot zijn echte naam bekend is natuurlijk ;)

Voor elke baby in mijn omgeving vind ik het het leukst om een zelfgemaakt cadeautje te geven. En wat is nu leuker voor deze baby, dan zelfgemaakte Yoda slofjes :)

Ge├»nspireerd door foto’s van Yoda ging ik aan de slag met de pantoffelzolen van Phildar, nu in een klein maatje 19-22. De ogen moesten lekker bol en een beetje slomig zijn, dus daarvoor heb ik wolballen gebruikt, die ik doormidden heb geknipt en de ogen erop heb geborduurd.

Graag deel ik weer het patroon met jullie, voor diegenen die het ook leuk vinden om deze slofjes te haken. Het patroon is gebaseerd op maat 19-22. Zie ook de patronen van de schapen -, haaien - en krokodillen pantoffels elders op dit blog, voor de steekverhouding van de enkel en voorvoet in een grotere maat.

Het garenpakket inclusief de wolballen om deze sloffen te haken bestel je hier.
Klik hier om het haakpatroon te downloaden: PDF patroon pantoffels Yoda

Heel veel haakplezier, may the Force be with you ;)

Yoda.png

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen