donderdag 3 september 2015

Haakpatroon hert

Na een viltpatroon van het Keet & Co hert kon een gehaakte versie natuurlijk niet uitblijven :)

Het was nog een heel gepuzzel om de kleur van de wangen en het buikje er op de juiste manier ingehaakt te krijgen, maar na heel wat keertjes uithalen is het gelukt! Het is mijn eerste amigurumi patroon, dus ik ben er best wel trots op :)

Het hert is gehaakt met 5 kleuren Rico Creative Cotton en voor de neus heb ik ByClaire Nr. 1 325 zwart gebruikt.

Alle onderdelen zijn afzonderlijk gehaakt en daarna aan elkaar gezet:

Heb je ook zin om dit schattige hert te haken? Download dan het gratis patroon hier:

Het pakket met de benodigde materialen bestel je hier:

12 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend lief hertje! Bedankt dat je hem met ons wil delen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk.....maar ik kom niet uit bij toer 19......steken in het overzicht zijn anders als in het geschreven patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marja, sorrysorry voor de late reactie! Misschien wil je mij even je emailadres mailen, dan help ik je. Ik zie inderdaad dat je gelijk hebt, bedankt voor het doorgeven!

      Verwijderen
    2. Is het u al gelukt? Wij komen er maar niet uit. Als we het patroon volgen word het niet mooi.

      Verwijderen
  3. Danknje wel voor het delen. Hij super lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor het patroon van dit schattige hertje.

    Liefs Crejann

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt super leuk hertje. Ik ga hem maken voor een vriendin, ze is zwanger en heeft behang met een hertje en verder thema bosdieren, deze past dus helemaal. Maar het lukt me maar niet. Volgens mij kloppen enkele toeren niet. Ik krijg de wangetjes niet mooi, ze verspringen. Ook ben ik wel benieuwd naar de overgang. Ik krijg een verdikking en begint u de toer met twee lossen = eerste vaste? Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem superleuk!! Maar ik kom niet uit het hoofd, heb je daar misschien een ader telpatroon van ??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klopt het dat het patroon bij het hoofd niet klopt? Heb je misschien een goede versie?